PDP : Lagu Sifir 2 -12

PDP : Lagu Sifir 2 -12 - Hallo sahabat Ilmu Berubah, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PDP : Lagu Sifir 2 -12 , kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel PdPC, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PDP : Lagu Sifir 2 -12
link : PDP : Lagu Sifir 2 -12

Baca juga


PDP : Lagu Sifir 2 -12


Menghafal sifir adalah 'nightmare' kepada ramai kanak-kanak. Untuk menghafal sifir memerlukan komitmen murid-murid melatih membaca sifir dalam suatu jangka masa yang agak panjang terutama bagi murid-murid yang sederhana dan lemah.

Saya terjumpa koleksi lagu sifir yang sangat menarik untuk digunakan dalam PDP mahupun dipasang ketika perhimpunan pagi. Murid-murid pasti teruja mendengar lagu-lagu popular kanak-kanak seperti burung kakak tua, nenek-nenek si bongkok tiga, rasa sayang dll diselitkan dengan sifir 2-12. Dengan lagu-lagu 'old time favourite' yang ceria, lagu-lagu ini dapat membantu murid-murid menghafal sifir.

Koleksi lagu ini dihasilkan oleh pihak BTP sebagai usaha untuk memudahkan para guru melatih anak-anak didik menghafal sifir. Pada pendapat saya, 'method' lagu adalah lebih baik dan mudah untuk diterapkan kepada kanak-kanak. Bagi guru-guru dan ibu bapa yang berminat untuk mendapatkan koleksi tersebut, sila download dari link yang saya berikan. :)

Download :
Lagu Sifir 2
Lagu Sifir 3
Lagu Sifir 4
Lagu Sifir 5
Lagu Sifir 6
Lagu Sifir 7
Lagu Sifir 8
Lagu Sifir 9
Lagu Sifir 10
Lagu Sifir 11
Lagu Sifir 12




Demikianlah Artikel PDP : Lagu Sifir 2 -12

Sekianlah artikel PDP : Lagu Sifir 2 -12 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PDP : Lagu Sifir 2 -12 dengan alamat link https://ilmuberubah.blogspot.com/2016/05/pdp-lagu-sifir-2-12.html

0 Response to "PDP : Lagu Sifir 2 -12 "

Post a Comment