Cara Menambah FONT dalam Komputer

Cara Menambah FONT dalam Komputer - Hallo sahabat Ilmu Berubah, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Cara Menambah FONT dalam Komputer, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel ICT, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Cara Menambah FONT dalam Komputer
link : Cara Menambah FONT dalam Komputer

Baca juga


Cara Menambah FONT dalam Komputer


Perkongsian ilmu kali ini adalah tentang cara untuk kita dapatkan font yang cantik, fancy, pelik dan menarik di dalam komputer kita. Contohnya, font 'Disney', 'Frozen' dan 3D. Tidak lupa juga, font titik-titik (dotted) untuk digunakan dalam menghasilkan lembaran kerja untuk murid-murid tahap satu bagi membantu mereka menulis juga boleh di download masuk ke komputer kita. Untuk menghasilkan poster, lembaran kerja, buku program dan lain-lain, semestinya memerlukan kreativiti yang tinggi serta kelainan terutama dari segi pemilihan warna, rekaan, font dan sebagainya. Saya cadangkan anda dapatkan font dari http://www.1001freefonts.com/ kerana laman web ini menawarkan beribu-ribu font percuma. Ikuti langkah berikut:-

1) Pergi ke http://www.1001freefonts.com/
2) Kemudian, pilih jenis kategori font yang dikehendaki. Contohnya: Dotted


3) Scroll ke bawah untuk melihat pilihan font yang pelbagai dibawah kategori yang dipilih.
4) Setelah membuat pilihan, klik butang download.


5) Klik pada fail yang telah di download.

6) Right click pada fail font.
7) Tekan open.


8) Klik install.


9) Buka MS Word / MS Power Point, klik pada senarai font untuk memeriksa samada font sudah pun tersimpan di dalam senarai sedia ada.
10) Yay! Anda sudah boleh menggunakan font tersebut.

Extra!!!
Anda juga boleh mendapatkan pelbagai font di:-
http://www.urbanfonts.com/free-fonts.htm
http://www.dafont.com/
http://www.1001fonts.com/

Nak bina font sendiri? Try buat kat sini... BINA FONT SENDIRI



Demikianlah Artikel Cara Menambah FONT dalam Komputer

Sekianlah artikel Cara Menambah FONT dalam Komputer kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Cara Menambah FONT dalam Komputer dengan alamat link https://ilmuberubah.blogspot.com/2016/12/cara-menambah-font-dalam-komputer.html

0 Response to "Cara Menambah FONT dalam Komputer"

Post a Comment