PdP Kreatif dengan Tagul

PdP Kreatif dengan Tagul - Hallo sahabat Ilmu Berubah, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PdP Kreatif dengan Tagul, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel ICT, Artikel PdPC, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PdP Kreatif dengan Tagul
link : PdP Kreatif dengan Tagul

Baca juga


PdP Kreatif dengan Tagul



Tagul, suatu aplikasi online yang kurang dikenali, sebenarnya boleh digunakan untuk 'memperindahkan' PdP kita terutama apabila melibatkan sesuatu tajuk yang perlu dibuatkan senarai misalnya kata nama am, kata nama khas, verbs, tenses, sifir, rukun solat, nama-nama nabi dll.


Aplikasi ini amat mudah digunakan lebih-lebih lagi jika senarai telah pun dibuat di MS Excel. Kepada yang belum tahu apa itu tagul, dan bagaimana cara untuk menghasilkan 'word cloud' cantik seperti yang saya tunjukan itu, bolehlah menonton video saya yang tidak seberapa ini. Mohon maaf kerana video yang saya hasilkan ini kurang berkualiti dan 'bisu' kerana ini adalah merupakan video pertama yang saya hasilkan sendiri. :)