Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016

Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016 - Hallo sahabat Ilmu Berubah, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Lain-lain, Artikel PdPC, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016
link : Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016

Baca juga


Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016




Sejak kebelakangan ini, banyak sekolah telah pun beralih arah menggunakan sistem fail bagi menggantikan Buku Ringkasan Mengajar. Bagi saya perubahan ini adalah suatu perubahan yang positif kerana tanpa kita sedari, ia adalah salah satu cara kita mengaplikasikan teknologi di dalam pendidikan. Rata-rata guru zaman ini sudah pun memiliki sekurang-kurangnya sebuah laptop peribadi. Ini menunjukan respon positif dikalangan guru dalam melaksanakan tugas menggunakan teknologi. Menggunakan teknologi bukanlah memerlukan kemahiran yang tinggi sebaliknya jika dipraktiskan menjadi budaya sehari-hari akan sedikit sebanyak membantu para guru menggilap kemahiran sedia ada. Bak kata orang putih, 'Practice Makes Perfect'. :)

Sebagai motivasi kepada rakan-rakan guru yang telah pun mula menggunakan atau baru ingin memulakan sistem fail bagi menyediakan ringkasan mengajar, saya ingin berkongsi hasil kerja saya, Kandungan Buku Ringkasan Mengajar yang boleh kalian edit mengikut kesesuaian. Antara kandungan yang ada di dalam fail ialah:-
1) Muka depan
2) Takwim Persekolahan 2016
3) Cuti Am 2016
4) Jadual Waktu Persendirian
5) Jadual Waktu Kelas
6) Senarai tugas
7) Maklumat Guru
8) Visi KPM
9) Misi KPM
10) Visi Sekolah (edit ikut visi sekolah cikgu ya!)
11) Misi Sekolah (edit ikut misi sekolah cikgu ya!)
12) Rancangan Pengajaran Tahunan 2016 
13) Rancangan Pengajaran Harian 2016 
(Boleh download tapak RPH versi BM, BI, Arab dan Jawi di Tapak RPH Mudah Guna dan Penanda Cuti 2016)
14) Lembaran Markah Murid
15) Senarai Nama Murid
16) Senarai Buku Rujukan
17) Penyeliaan, Pertemuan dan Perbincangan Professional
18) Catatan

Semoga perkongsian ini bermanfaat. Jangan lupa kongsikan juga dengan rakan-rakan yang lain!  



Demikianlah Artikel Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016

Sekianlah artikel Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016 dengan alamat link https://ilmuberubah.blogspot.com/2015/12/kandungan-fail-ringkasan-mengajar-2016.html

0 Response to "Kandungan Fail Ringkasan Mengajar 2016"

Post a Comment