Kisah Minggu yang Sadis

Kisah Minggu yang Sadis - Hallo sahabat Ilmu Berubah, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kisah Minggu yang Sadis, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Lain-lain, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kisah Minggu yang Sadis
link : Kisah Minggu yang Sadis

Baca juga


Kisah Minggu yang Sadis


Assalamualaikum semua! Haiiiiii!~ 😊

Homaigad... homaigadddd... Almost a week tak ber blogging... Ada benda nak ditulis tapi macam ewwww.... Takde mood! Huhuhu... Minggu ni agak menyulitkan apabila beberapa perkara yang tak dapat diselesaikan dengan baik. Sungguh, minggu ini adalah minggu yang gagal! I is stress. Stress sampaikan Jumaat terpaksa ambil inhaler. Asthma. Hahahha... Saya tak begitu suka berhadapan dengan isu-isu yang saya tak selesaikan dan perkara tu dibiarkan hanging. Sangat memeningkan. Yelah, iollss ni seorang yang sangat suka berfikir. So bila benda hanging, mula la nak berfikir negatif kann... Huks... Tapi yelah, kadang-kadang benda yang kita tak suka tu lah yang akan datang dalam hidup kita untuk membuatkan kita belajar menimba pengalaman hidup. Gitewww! 

Jujur saya katakan yang saya belajar banyak perkara minggu ni. Hidden blessings kot untuk level up kesabaran saya... Hahaha... Since Monday dah macam-macam berlaku. Yang menyakitkan hati semestinya. Perasaan bila kau dapat tahu orang nak jatuhkan kau. Haaa... Kau rasa? Hahaha... Walaupun kau tahu where you stand, but I still feel that it's dirty! I hate it. Hari Rabu paling sucks! Sungguh bercelaru. Bermula dengan pagi-pagi lagi dapat tahu sahabat saya jatuh sakit yang tak tahu puncanya... Sedihnya apabila saya hanya mampu mendengar dan mendoakan sahaja. Saya sayang akak. Semoga akak dalam lindunganNya sentiasa. Dalam mengadap kerja yang bertimbun, tiba-tiba dapat pula panggilan dari mak beritahu dia jatuh di rumah... Menangis dalam hati je lah. 😢 Mujur takde apa-apa. I'm quite down dan saya hanya mampu berdoa sahaja untuk mereka-mereka yang saya sayangi ini. I love you, Ma.

Kemudian ditambah kepedihan hati apabila saya berkali-kali cuba untuk daftar exam, tapi gagal. Server down rupanya! Erghhh... Sakit hati hakak! Haha. Dah dapat duduki exam petang tu, I fail! Grrr... Yang ini bila difikirkan semula, memang lawak, saya suka-suka ambil exam tanpa menelaah terlebih dahulu. Entah apa yang mempengaruhi minda saya untuk ambil exam hari tu juga. Haha... Dah la tengah stress, pastu kau tetiba sibuk rasa nak ambik exam... Repeat paper lah jawabnya! I should've listen to my friends, Yassir & Rizz... Hukksss... Confident sangat sampai membawa kepada kegagalan. Paling best, kurang beberapa markah untuk lulus! Not bad! Hahaha... Tapi sedih tau... Hakak pasrah! Walau saya down macam mana pun, petang tu saya masih gagahkan hati turut serta dalam merentas desa. Siap menapak ke checkpoint. Kau mampoo? Hahaha...


Episod di sekolah yang tak sudah-sudah. Ini pun satu hal. Berat. Yang ini pun buat saya belajar banyak benda. Pertama, of course, menjadi lebih sabar... Kedua, belajar mengenal manusia, belajar tentang siapa yang menghargai dan siapa yang tak menghargai ketulusan, kesungguhan dan pengorbanan kita. Saya berpegang kepada kata-kata, selagi kita ikhlas bekerja, insyaAllah, Allah sentiasa bersama kita. That's more than enough for me. I've done so much to please you gaise tapi kalau masih rasa tak boleh bekerjasama, masih rasa tidak puas hati, you can go ahead with your own way. Buat je keja masing-masing and just be professional. Sungguh, saya tidak mampu nak puaskan hati semua orang. 



Last but not least, isu persahabatan... Yang ini pun antara yang kritikal difikirkan dan saya dah pun berhenti memikirkannya. I can say, tak semua orang menghargai persahabatan. Benarlah kata seorang sahabat saya, kadang-kadang kita anggap mereka ni 'sahabat' tapi mereka pula sebenarnya anggap kita kawan biasa-biasa sahaja. Ya... kawan biasa yang tak perlu dijaga hati, tak perlu di ambil kisah. Walau kau beriya, tapi mereka tak peduli dan tak hargai pun. Nampak? Beza sahabat dengan kawan? Saya dah nampak. Hihi... Gitulah kehidupan. And yeah... I'm totally fine with that. This is life! Kannn... Senyum saja... 😊 


Ada pula masa yang kita anggap mereka just kawan tapi mereka pulak anggap kita sahabat. Pulak! Huhu... Yang ini saya nak say sorry banyak-banyak. Lain kali kalau nak bersahabat, kau bagitau terang-terang, kalau tak nak pun, cakap saja... I appreciate honesty! Hakak ni lurus... Huhu... Jujur saja hokey! Gitewww! Haha. Tapi kalau nak bersahabat atas kepentingan, hakak tak suka ya... Jangan jadi selfish, please! Syuhh... syuhhh... Huhu... 


Kepada sahabat-sahabat saya yang ambil berat tentang jatuh bangunnya saya terutama di saat berdepan dengan pelbagai isu sejak awal tahun lagi (Kemuncaknya minggu ini...). I truly appreciate you gaise. Maafkan saya kerana saya selalu tak perasankan korang yang rupanya ambil kisah pasal saya... Bila berlaku pelbagai insiden, barulah saya tahu, siapa yang masih berdiri teguh dibelakang saya. Only now I realize how faithful and awesome you are. Fuhhh... bersemut! Hahaha... Thank you so much terutama untuk yang setiap hari tanya samada saya okay ke tidak... Wow! Kau buat hakak nangis. Terharu siot! 😭 




Frankly, saya jenis manusia yang tak suka bercerita sebenarnya. But since, ramai plak yang bertanya, saya clarify kan supaya kau orang tak sakit hati kat aku! 😉 Ke mana saya?  Saya tak kemana-mana pun, ada je dok melayan perasaan. LOL! Bukan niat saya nak ignore kalian, I'm so sorry Mak Ela, Mady, Sarah, Kak Na, Kak Siti, Wan Hafis, Weng's dll. Akan ku balas PM kalian nanti. Huhu... 

Sabtu, Ahad... tenang-tenang saja setakat ni. Tassabar nak tunggu Isnin. Minggu baru semangat baru... Ehh... alamak bertugas plak minggu depan. Muahahaha.... Moga-moga terus tenang, no more issue. Banyak keja ni wei... Tu la dalam banyak keja pun sempat lagi kau nak memikir. Kan dah cakap... Saya memang terlalu memikirkan. Itu kelemahan saya. Deep sangat sampai kadang-kadang aku sendiri pulak naik lemas. Hahahahaaaa... Fikir punya fikir, sendiri yang stress. Padan muka! Okay dah, skang dah let go semuanya, stress dah berkurang... jom buat keja! Doakan hakak lulus dengan cemerlang dan gemilang, nak repeat exam in two weeks time! ;)

Nah lagu untuk korang... I loiikeee... 💓


Nota kaki: Peringatan untuk diri sendiri, "If you find someone who makes you smile, who checks up on you often to see if you're okay, who watches out for you and wants the very best for you, don't let them go. Keep them close and don't take them for granted. People like them are hard to find." InsyaAllah... I will!~


Demikianlah Artikel Kisah Minggu yang Sadis

Sekianlah artikel Kisah Minggu yang Sadis kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kisah Minggu yang Sadis dengan alamat link http://ilmuberubah.blogspot.com/2018/01/kisah-minggu-yang-sadis.html

0 Response to "Kisah Minggu yang Sadis"

Post a Comment