4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD

4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD - Hallo sahabat Ilmu Berubah, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD , kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel ICT, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD
link : 4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD

Baca juga


4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD


Assalamulaikum semua!

Post pertama untuk tahun 2018! Hooray! Sangat bersyukur saya dah berjaya mengatasi kemurungan yang melanda. Tak la sedih mana tapi lebih kepada kecewa... Tu je... Yes, saya memang down sedikit beberapa hari ni, emosi terusik apabila kawan sorang ni buat hal... Takpelah, barangkali ini ujian untuk saya belajar mengenal manusia-manusia di dunia ni. Kena selalu ingat yang tak semua orang akan ikhlas dengan kita. Mungkin lepas ni saya akan belajar untuk lebih menghargai orang-orang yang ikhlas dan jujur dengan saya... Contohnya seperti... tuttttt.... Hahahaha... You know who you are! ;) Saya anggap apa yang berlaku ni adalah suatu pengajaran yang tidak ternilai. Sejujurnya saya terkesan dengan apa yang berlaku. Tipu lah kalau tak terkesan, kawan kottt! Walau apa pun, saya dah maafkan dia cuma saya masih belum boleh menerima... Bukan berdendam tapi lebih kepada move on gitewww! Saya tak mahu aura-aura negatif mencengkam kehidupan saya. Enough is enough la... Semoga kau berjumpa dengan kawan yang lebih baik dari aku, beb! :)

A big shout out to my BFFs yang sudi mendengar cerita saya. Yang sentiasa mendoakan saya, memotivasikan saya untuk terus positif menghadapi masalah ni. Biasalah, bila hati dah terusik... And yes, hari ni saya rasa aura positif dah mula menyerap dalam diri saya semula. Dapat mengopi secawan, saya tenang-tenang saja... Wuhuuu! Love you, gaise! 💓

Okay okay... Sambung pasal perkongsian ilmu balik. Hahaha... Hari ni saya nak share cara untuk compile dokumen dalam bentuk potrait dengan landscape dalam satu dokumen word. Ilmu ni sangat berguna untuk pelajar-pelajar universiti yang buat assignment, nak masukkan carta, gambar dan sebagainya dalam satu dokumen (assignment/thesis) mereka. Selain itu juga, ia juga berguna untuk guru-guru yang terlibat dalam penerbitan buku pengurusan sekolah misalnya, majalah sekolah ke... Selalunya yang saya nampak, ramai yang akan buat dokumen secara berasingan, yang landscape satu file, yang portait satu file lagi... tapi masalah akan timbul bila nak letak nombor mukasurat. Selain itu, masalah juga sekiranya anda berhajat nak jadikan buku tersebut dalam bentuk e-book... Macam mana nak compile kalau ada 2-3 fail yang berbeza kan... 

Caranya sangat mudah sebenarnya. Cuma kadang-kadang kita ni kurang melakukan explorasi, tu yang tak tahu... Saya pun sebenarnya baru je tau nak buat benda ni masa saya sibuk siapkan buku pengurusan sekolah tempoh hari... But yeah... It's never too late to learn new things, right! Okay, cuba korang lihat gambar di bawah ni ye... 4 steps sahaja!

Contoh



Sekian sahaja perkongsian untuk hari ini... Semoga anda semua diberi kemudahan dalam setiap kebaikan yang hendak dilakukan... Ameen! Doakan saya juga ya... 😊

Nota kaki : Allah is the best Listener. You don't need to shout nor cry out loud because He hears even the very silent prayer of a sincere heart. - Dr. Bilal Philips


Demikianlah Artikel 4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD

Sekianlah artikel 4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD dengan alamat link http://ilmuberubah.blogspot.com/2018/01/4-langkah-untuk-cantumkan-mukasurat.html

0 Response to "4 Langkah Untuk Cantumkan Mukasurat Portait dan Landscape Dalam Satu Dokumen MS WORD "

Post a Comment